Навчальні вебінари від МОНУ
"Складання ІПР для учнів з ООП, які навчаються в інклюзивних класах" (01.07.2022)
Вебінари на платформі "На урок". На сторінці кожного вебінару є інформація про спікера, а також доступна для завантаження програма заходу. Перегляд вебінарів безкоштовний, можливість перегляду надається після натискання кнопки "Зареєструватися" на сторінці вебінару. Сертифікати та матеріали до вебінару (презентація, документи тощо) платні. Обсяг годин підвищення кваліфікації - 2.
"Кольоротерапія: використання технології в роботі з учнями початкової школи"
"Взаємодія педагога та асистента вчителя в умовах інклюзивного освітнього середовища"
"Співпраця вчителя з батьками дитини з особливими освітніми потребами"
"Онлайн-сервіси для організації дистанційного та змішаного навчання дітей із ООП"
"Інклюзивно-ресурсний центр: принципи взаємодії дитини, батьків та закладу освіти"
"Математика на дотик: формати роботи та ідеї завдань для дітей із порушеннями зору"
"Сучасні техніки та вправи для професійного розвитку логопедів і корекційних педагогів"
"Збереження здоров’я дітей з особливими освітніми потребами"
"Паралімпійський рух для дітей з інвалідністю: як стати частиною спільноти непереможних"
"Дидактична гра як засіб навчання та виховання дітей із порушеннями зору"
"Долаємо вигорання, або як логопеду відновлювати сили і ресурси"
"Формування комунікативних навичок у дітей з особливими освітніми потребами"
"Як організувати ефективну логопедичну роботу в умовах дистанційного навчання"
"Особливості дистанційного навчання дітей з особливими освітніми потребами"
"Робота з дітьми з розладами аутистичного спектру в інклюзивному класі"
"Гіперактивні та неуважні школярі – це РДУГ чи проблеми виховання?"
"Корекційні методики роботи з дітьми з розладами мовлення та порушеннями опорно-рухового апарату"
"Універсальні логопедичні вправи для покращення дикції школярів"
"Корекційні методики роботи з дітьми з особливими освітніми потребами"
"Робота з дітьми, що мають синдром Дауна: цікаво про важливе"
"Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці"
"Доступ до навчання і доступність навчального матеріалу, що важливіше в роботі з дітьми з ДЦП?"
"СДУГ – що це? Організація роботи у класі з гіперактивною дитиною"
"Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру"
"(Не) страшна інклюзія: особливості роботи з дітьми з особливими освітніми потребами"
"Сенсорний розвиток дітей із порушеннями зору на уроках трудового навчання"
"Інклюзивна освіта в сучасній українській школі: адаптація дітей та вчителів"
"Використання LEGO для розвитку зорового сприймання у дітей з порушеннями зору"
"Лялькотерапія в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами"
"Електронні освітні ігрові ресурси — нові можливості для інклюзивної освіти"
"Креативний підхід вчителя у роботі з дітьми з ООП в умовах війни" (28.04.2022 )
"Секрети успішної постановки свистячих звуків (очно та дистанційно)" ( 10.05.2022)
“Сонячні діти: як організувати навчально-виховну діяльність учнів, які мають синдром Дауна” (презентація до вебінару)
"Майстер-клас зі створення корекційно-терапевтичних казок для роботи з дітьми з ООП" (грудень, 2022)
Вебінари на платформі "Всеосвіта". Перегляд вебінару безкоштовний. Сертифікати та матеріали до вебінару (презентація, документи тощо) платні. Обсяг годин підвищення кваліфікації - 2.
"Дидактичні ігри на розвиток мовлення в корекційно-ігровій діяльності дошкільнят"
"Ефективна взаємодія вчителя і асистента - складова успіху роботи в інклюзивному класі"
"Законодавчі аспекти організації інклюзивного навчання у закладах освіти — практичний підхід"
"Здоров'язбережувальні технології в освіті дітей з порушеннями інтелектуального розвитку"
"Ігри та вправи на розвиток мовлення дошкільників з особливими освітніми потребами"
"Організація роботи з дітьми з особливими освітніми потребами у закладах освіти"
"Особливості роботи над структурою простого речення в процесі розвитку мовлення дітей з ООП"
"Педагогічні підходи в роботі з дітьми, які мають аутичні розлади"
"Підтримка дітей з особливими освітніми потребами: практичні поради"
"Пошуково-дослідницька діяльність як складова виховного процесу у ЗДО"
"Розвиток експресивного мовлення у дітей з інтелектуальними порушеннями"
"Розвиток імпресивного мовлення у дітей з інтелектуальними порушеннями"
"Співпраця асистента вчителя з педагогами: супровід інклюзивного навчання у сучасних умовах"
"Інклюзивне навчання: корекційна спрямованість у роботі з особами із затримкою психічного розвитку"
"Особливості адаптації та модифікації освітнього процесу в контексті інклюзивного навчання"
"Забезпечення системного кваліфікаційного супроводу осіб з ООП"
"Інклюзивне навчання дітей з ООП: організація освітнього процесу та його компоненти"
"Особливості організації інклюзивного навчання дітей з розладом аутистичного спектра"
"Дислексія: як подолати труднощі та підвищити успішність в навчанні"
"Корекційна робота при дислексії у дітей молодшого шкільного віку. Практичні вправи та корисні поради"
"Особливості оцінювання навчальних досягнень учнів з інтелектуальними порушеннями"
"Освітні труднощі та рівні підтримки дітей з ООП: законодавство та типологія"
"Як педагогам організувати взаємодію з батьками дітей з ООП"
"Технології візуалізації навчального матеріалу в освіті дітей з порушеннями інтелектуального розвитку"
"Особливості роботи вчителя-логопеда ЗДО в інклюзивній групі"
"Практика введення альтернативної і додаткової комунікації в закладах освіти"
"Визначення освітніх труднощів першого рівня підтримки в освітньому процесі"
"Діти зі складною поведінкою в закладі освіти. Вчимося їх розуміти"
"Унаочнення навчальних матеріалів для дітей з інтелектуальними труднощами"
"Взаємодія з батьками у інклюзивному освітньому просторі закладів дошкільної освіти"
"Емоційно-вольова сфера дитини з ООП. Від теорії до практики"
"Соціально-побутове орієнтування: матеріали для дітей з ООП"
"Адаптації та модифікації освітнього середовища для дітей з ООП. Індивідуальна програма розвитку" - 08.04.2022 о 18.00
"Корекція дистанційно для учнів з ООП в умовах воєнного стану" - 10.04.2022 о 18.00
"Використання арттерапевтичних технологій у роботі із дитячими страхами" - 11.04.2022 о 18.00
"Стабілізація емоційного стану дітей дошкільного віку засобами арттерапії" - 14.04.2022 о 18.00
"Реалізація інклюзії в закладі освіти. ІПР (створення, моніторинг динаміки розвитку учня з ООП)" - 02.05.2022 о 18.00
"Сенсорно-пізнавальний розвиток дітей з ООП у закладах освіти" - 04.05.2022 о 18.00
"ІПР як шлях реалізації освітньої траєкторії особи з ООП у ЗДО та ЗЗСО "- 10.05.2022 о 18.00
"Арттерапія для внутрішньо переміщених дітей за методикою «Моя тварина-захисник»" - 18.05.2022 о 18.00
"Гостра травма та посттравматичні стресові розлади: особливості роботи з дітьми " - 20.05.2022 о 18.00
"Робота над граматичною будовою мови на корекційних заняттях з розвитку мовлення для дітей з ООП " - 23.05.2022 о 18.00
"Гіперактивні учні. Практичні кейси для педагогів" - 22.06.2022 о 18.00
Вебінари на платформі цифрового видавництва "MCFR".
"Організовуємо в школі інклюзивне навчання за новим порядком"
"Як за новим порядком організувати діяльність інклюзивних груп у дитсадку"
"Як за новим порядком організувати діяльність інклюзивних груп у дитсадку" - 01.06.2022
"Роль практичного психолога ЗДО у команді супроводу дитини з ООП" - 03.06.2022
Вебінари від Центру здоров'я та розвитку "Коло сімі'ї"
І. Цикл навчальних вебінарів щодо супроводу дітей з особливими освітніми потребами для педагогічних працівників закладів загальної середньої, дошкільної освіти та інклюзивно-ресурсних центрів «Роль освітян у системі турботи про психічне здоров'я дітей та молоді», організовані Міністерством освіти і науки України спільно з Центром здоров’я і розвитку «Коло сім’ї» за підтримки україно-швейцарського проекту «Психічне здоров’я для України» (Mental Health for Ukraine, MH4U). Вебінари триватимуть протягом січня-червня 2021 року. Запис усіх вебінарів, навчальні матеріали та проходження підсумкового тесту доступні безкоштовно на сайті Центру здоров’я і розвитку «Коло сім’ї».
ВІДЕОЗАПИСИ ВЕБІНАРІВ ДЛЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ
"Сучасні підходи до діагностики розладу з дефіцитом уваги і гіперактивністю у дітей" (частина 1)
"Сучасні підходи до допомоги дітям з розладом із дефіцитом уваги і гіперактивністю" (частина 2)
"Модель допомоги підліткам із самопошкоджуючою поведінкою в умовах пандемії"
"Сучасні освітні програми розвитку соціально-емоційної компетентності учнів"
"Сучасні програми турботи про психологічне благополуччя педагогів"
"Інклюзивне навчання: міжнародний досвід впровадження в освітньому просторі"
"АВА-терапія: модель застосування поведінкового керівництва у роботі з дітьми з розладами розвитку"
"Як допомогти дитині з аутизмом розвинути навички самообслуговування?"
"Турбота про психічне здоров'я дітей та молоді в освітньому просторі"
"Розлади харчової поведінки: сучасні методи допомоги дітям та підліткам"
"Освітянам про поведінковий супровід учнів з різними проблемами в сфері психічного здоров'я"
"Освітянам про допомогу учням з важкими поведінковими труднощами"
ІІ. Цикл навчальних вебінарів щодо психологічної допомоги дітям під час війни
Психологічна допомога дітям, що пережили психотравмуючі події на війні (Олег Романчук)
Як допомогти дітям пережити втрату рідних на війні? (Олег Романчук)
Психологічна стійкість в умовах війни, що триває: калібруємо формулу (Олег Романчук)
Як допомогти дітям пройти крізь виклики війни? (Олег Романчук)
Як зцілити рани, що залишають по собі психотравмуючі події війни (Олег Романчук)
Вебінари на платформі тренінгового центру "СУТО". Перегляд вебінарів безкоштовний. Сертифікати платні.
Вебінар на платформі всеукраїнського фонду "Крок за кроком".
"Особливості реалізації змісту типових програм підвищення кваліфікації керівників закладів дошкільної освіти, вихователів та асистентів вихователів щодо надання підтримки в освітньому процесі дітям з особливими освітніми потребами". Вебінар розроблений на основі методичних рекомендацій, що створені УІРО до Типових програм підвищення кваліфікації керівників закладів дошкільної освіти, вихователів та асистентів вихователів щодо надання підтримки в освітньому процесі дітям з особливими освітніми потребами. Ці програми затверджені наказом МОН від 23 квітня 2021р. №457. Спікери вебінару – фахівці Міністерства освіти і науки України та Українського інституту розвитку освіти. Захід відбувся 15.06.2021 року. Програма заходу
Вебінари від НУШ (YouTube-канал nus.org.ua )
"Уроки в інклюзивному класі, де навчається дитина з труднощами управління власною поведінкою" (початок трансляції 16.02.2022)
"Підготовка батьків дітей з ООП до переходу з молодшої у середню школу. Про що треба знати?"
"Як проводити уроки в інклюзивному класі, де навчається дитина з порушеннями зору"
Вебінари від nus.org.ua, ГО “Смарт освіта” за підтримки Міжнародного фонду “Відродження”.
"Перехід дитини з особливими освітніми потребами із дитсадка у школу"
"Співпраця фахівців раннього втручання та дитсадка для успіху інклюзії: як це працює"
"Спілкування дітей в інклюзивному класі: організація, ігри, заходи з підтримки толерантності"
"Дрібна та артикуляційна моторика в розвитку дітей з ООП: практичний аспект"
"Підтримка дітей з ООП під час канікул. Поведінковий підхід"
Цикл онлайн-трансляцій “Навчаємо та підтримуємо дітей з ООП під час війни” спільно із ГО “Смарт освіта” за підтримки Міжнародного фонду “Відродження” Цикл передбачає три відкриті зустрічі:
Формуємо навички гри в дітей - 13.04.2022:
Підтримка “академічних” навичок у побуті - 15.04.2022
Адаптивні навички та навички самостійності в підлітків - 19.04.2022
Після відкритих зустрічей організаторами буде проведено ще 1–2 закриті зустрічі, на яких Ольга Малікова відповідатиме на запитання, уточнення, розглядатиме конкретні ситуації, запропоновані глядачами. Форма для збору запитань та реєстрації на закриті зустрічі буде відкрита після першого ефіру, про що буде повідомлено окремою новиною на сайті НУШ.
Вебінари на платформі ГО "Квант-раціо"
І. Цикл практичних вебінарів "Організація інклюзивного навчання, визначення категорій освітніх труднощів та рівнів підтримки" від Інституту спеціальної педагогіки та психології ім. Миколи Ярмаченка НАПО в рамках Проєкту підтримки інклюзії в Україні. Для перегляду кожного з вебінраів необхідна реєстрація. За кожен з відвіданих вебінарів учасники отримують сертифікат від Інституту спеціальної педагогіки та психології ім. Миколи Ярмаченка НАПО тільки після проходження реєстрації. Вебінари відбудуться з 15.02.2022 р. по 18.03.2022 р. включно. Сторінка реєстрації.
1. Богдановська, Н. В. Корекційно-розвиваючі технології в інклюзивній освіті дітей із затримкою психічного розвитку / Н. В. Богдановська, І. В. Кальонова // Вісн. Запоріз. нац. ун-ту. Фізичне виховання та спорт. – 2019. – № 2. – С. 48–52.
2. Бойченко, М. Соціально-педагогічна підтримка дітей із особливими освітніми потребами: досвід європейських країн / М. Бойченко, І. Чистякова // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. – 2019. – № 9. – С. 3–12.
3. Бойчук, Ю. Д. Лялькотерапія в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами / Ю. Д. Бойчук, О. С. Казачінер // Педагогіка та психологія. – 2019. – Вип. 61. – С. 10–18.
4. Букреєва, Д. А. Музичний театр для дітей і підлітків з особливими потребами як фактор корекційної роботи / Д. А. Букреєва // Наук. часоп. Нац. педагог. ун-ту ім. М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія. – 2019. – Вип. 38. – С. 37–42.
5. Виповська, Л. Розвиток компетентностей у дітей з особливими освітніми потребами / Л. Виповська // Педагогічні інновації: ідеї, реалії, перспективи. – 2020. – Вип. 1. – С. 46–50.
6. Гаяш, О. В. Співпраця закладу освіти з батьками дітей з особливими освітніми потребами як умова реалізації ідей інклюзії / О. В. Гаяш // Наук. часоп. Нац. педагог. ун-ту ім. М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія. – 2019. – Вип. 38. – С. 60–66.
7. Гринців, М. В. Соціальні аспекти інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами / М. В. Гринців // Наук. часоп. Нац. пед. ун-ту ім. М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія. – 2019. – Вип. 38. – С. 79–84.
8. Дашковська, А. Підвищення рівня фахової компетентності педагогів у використанні народної іграшки в корекційно-освітньому процесі дітей молодшого шкільного віку зі зниженим зором / А. Дашковська // Наук. зап. Бердян. держ. пед. ун-ту. Серія : Педагогічні науки. – 2019. – Вип. 2. – С. 50–59.
9. Єрмакова, Т. С. Адаптація дітей з особливими освітніми потребами до умов інклюзивного середовища / Т. С. Єрмакова // Вісн. Харків. держ. акад. дизайну і мистецтв. – 2019. – № 2. – С. 24–30.
10. Збуринь Г. М. Застосування ігрових технологій на уроках української літератури в 5 класі для дітей з особливими освітніми потребами / Г. М. Збуринь, Л. В. Романенко // Вісн. Глухів. нац. пед. ун-ту ім. Олександра Довженка. Серія: Педагогічні науки. – 2019. – Вип. 3. – С. 149–155.
11. Кеда, Н. Актуальні питання, мета і завдання корекційно-реабілітаційних служб України для дітей з інвалідністю та/або з особливими освітніми потребами / Н. Кеда // Наук. зап. Бердян. держ. пед. ун-ту. Серія : Педагогічні науки. – 2019. – Вип. 2. – С. 60–70.
12. Коврігіна, Л. М. Особливості організації освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами / Л. М. Коврігіна // Освіта та розвиток обдарованої особистості. – 2019. – № 4. – С. 22–28.
13. Колодич, О. Розвиток мовленнєвої компетентності дітей з особливими освітніми потребами як засіб комунікативної активності / О. Колодич // Нова педагог. думка. – 2020. – № 1. – С. 47–50.
14. Коць, М. О. Особливості психологічної корекції емоційно-вольової сфери дітей молодшого шкільного віку з особливими освітніми потребами / М. О. Коць, Т. М. Ятчук // Психологія: реальність і перспективи. – 2018. – Вип. 10. – С. 85–90.
15. Нагорна, О. В. Застосування технологій природотерапії для дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивної освіти / О. В. Нагорна // Наук. зап. [Центральноукраїн. держ. пед. ун-ту ім. Володимира Винниченка]. Серія : Педагогічні науки. – 2019. – Вип. 179. – С. 105–110.
16. Нагорна, О. В. Формування нової системи освіти для дітей з особливими освітніми потребами в закладах з інклюзивною формою навчання / О. В. Нагорна // Наук. зап. [Центральноукраїн. держ. пед. ун-ту ім. Володимира Винниченка]. Серія : Педагогічні науки. – 2019. – Вип. 180. – С. 194–197.
17. Островська, К. О. Особливості ставлення до дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного простору / К. О. Островська, Х. Я. Сайко, Bartoszewski Jakub // Молодий вчений. – 2020. – № 1(1). – С. 43–47.
18. Прядко, Л. Використання досвіду А. Макаренка у попередженні порушень поведінки дітей з особливими освітніми потребами / Л. Прядко // Педагогічні науки: теорія, історія, інновац. технол. – 2019. – № 5. – С. 280–290.
19. Прядко, Л. О. Аспекти реалізації індивідуалізації навчання дітей з особливими освітніми потребами у закладі загальної середньої освіти / Л. О. Прядко // Актуальні питання корекційної освіти. – 2019. – Вип. 13. – С. 210–219.
20. Семенцова, О. М. Теоретичні уявленя про затримку психічного розвитку та визначення напрямків корекційної допомоги дітям в умовах інклюзивної освіти / О. М. Семенцова // Наук. часоп. Нац. пед. ун-ту імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія. – 2019. – Вип. 37. – С. 111–120.
21. Середа, І. В. Організація навчання і виховання дітей з особливими освітніми потребами / І. В. Середа // Наук. вісн. Миколаїв. нац. ун-у ім. В. О. Сухомлинського. Серія : Педагогічні науки. – 2020. – № 1. – С. 257–261.
22. Середа, І. Психолого-педагогічні основи корекційно-виховної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами в контексті технологічного підходу / І. Середа // Педагог. процес: теорія і практика. – 2018. – Вип. 1–2. – С. 146–152.
23. Снісаренко, О. І. Зміст корекційно-розвивального впливу на дітей із затримкою психічного розвитку в умовах освітньої інтеграції / О. І. Снісаренко // Актуал. питання корекційної освіти. – 2016. – Вип. 8. – С. 254–266.
24. Старова, Ю. В. Соціальна адаптація дітей з особливими потребами у процесі впровадження інклюзивної освіти / Ю. В. Старова, М. М. Паук, Н. В. Кертис // Наук. вісн. Мукачів. держ. ун-ту. Серія : Педагогіка та психологія. – 2019. – Вип. 1. – С. 161–164.
25. Токарук, Л. Формування соціальної компетентності у дітей з особливими освітніми потребами засобами ІКТ / Л. Токарук // Вісн. Київ. нац. ун-ту ім. Тараса Шевченка. Соціальна робота. – 2020. – Вип. 1. – С. 42–46.
26. Ферт, О. Г. Індивідуальний підхід до корекції поведінки дітей з гіперактивним розладом з дефіцитом уваги в інклюзивному освітньому процесі / О. Г. Ферт // Наук. часоп. Нац. педагог. ун-ту ім. М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія. – 2017. – Вип. 33. – С. 82–86.
27. Чеботарьова, О. Багатоаспектність корекційно-розвивальної роботи в освітніх закладах для дітей із порушеннями опорно-рухового апарату / О. Чеботарьова, І. Гладченко // Особлива дитина: навчання і виховання. – 2017. – № 1. – С. 21–30.
28. Чупахіна, С. Використання інформаційних технологій в навчанні дітей з особливими освітніми потребами: досвід США / С. Чупахіна // Освітній простір України. – 2019. – Вип. 15. – С. 152–160.
29. Чупахіна, С. В. Інформаційні технології у навчанні дітей з особливими освітніми потребами: можливості та обмеження / С. В. Чупахіна // Вісн. Глухів. нац. пед. ун-ту ім. Олександра Довженка. Серія : Педагогічні науки. – 2019. – Вип. 1. – С. 164–173.
30. Шиліна, Н. Є. Проблема виховання дітей з особливими освітніми потребами в умовах сім'ї та освітніх установ / Н. Є. Шиліна // Наук. вісн. Південноукраїн. нац. педагог. ун-ту ім. К. Д. Ушинського. – 2019. – № 3. – С. 42–49.
31. Шишова, І. О. Соціальна адаптація дітей з особливими освітніми потребами засобами праці / І. О. Шишова // Наук. зап. [Центральноукр. держ. пед. ун-ту ім. Володимира Винниченка]. Серія : Педагогічні науки. – 2019. – Вип. 177(2). – С. 160–163.
Онлайн-курс про організацію освітнього середовища на платформі дистанційного навчання "EdEra" "Школа для всіх". Курс розроблено проєктом “Навчаємось разом” за підтримки Міністерства освіти і науки України спільно зі студією онлайн-освіти EdEra. Проєкт фінансують Європейський Союз та Міністерство закордонних справ Фінляндії. Складається з 9 модулів і містить відеоуроки, тести та підсумковий іспит. Зорієнтований на вчителів, освітніх управлінців, асистентів вчителів та дитини, корекційних та соціальних педагогів, батьків учнів та психологів. Курс безкоштовний. Слухачі по завершенню отримують сертифікат на 30 годин. Програма курсу. Початок навчання - 31 травня 2021 року
Онлайн-курс на платформі дистанційного навчання "EdEra" "Робота вчителів початкових класів з дітьми із особливими освітніми потребами ". Курс створений ГО "Смарт освіта" і "EdEra". За допомогою цього курсу вчителі та вчительки початкових класів можуть опанувати теоретичні і практичні знання для роботи в інклюзивному класі. Складається з 6-ти модулів, що містять 30 лекцій. Курс безкоштовний. Слухачі по завершенню отримують сертифікат. Програма курсу.
Онлайн-курс на платформі дистанційного навчання "EdEra" "Участь батьків у організації інклюзивного навчання". Курс створений ГО "Смарт освіта" і "EdEra". У курсі лекторки розповідають про те, як і коли батькам потрібно звертатись по допомогу до спеціалістів, як відбуватиметься інклюзивне навчання їхньої дитини, як оцінюватимуть її особливі освітні потреби, а також як спілкуватися зі шкільною адміністрацією і вчителями. Курс буде корисним не тільки батькам, алй й освітянам, що працюють з учнми з ООС. Складається з 1-го модулю, що містить 6 лекцій. Курс безкоштовний. Слухачі по завершенню отримують сертифікат. Програма курсу.
Онлайн-курс на платформі дистанційного навчання "EdEra" "Навчаємося з радістю". Створений для спеціалістів, які працюють з дітьми із синдромом Дауна і дітьми з інтелектуальними порушеннями. Зміст курсу «Навчаємося з радістю» — це практичний досвід, отриманий під час проведення майстер-класів для спеціалістів у сфері інклюзивної та спеціальної освіти. Матеріал був створений під час дослідно-експериментальної роботи «Перспектива 21.3» ВБО «Даун Синдром»: інтеграція дітей із синдромом Дауна в освітнє середовище на базі спеціальної школи-інтернату №26 м.Києва. Курс складається складається із 4 навчальних модулів, проміжних тестів та фінального іспиту . Участь в онлайн-курсі безкоштовна, але доступ до фінального іспиту і сертифікат – платні. Програма курсу.
Онлайн-курс на дистанційній платформі "Прометеус" "Захист прав людей з інвалідністю" сприятиме розвитку педагогічних працівників будь-якого напрямку щодо отримання базової інформації по темі інвалідності; опануванню грамотної комунікації, коректної термінології та етикі ставлення до людей з інвалідністю; створенню та підтримки інклюзії у навчанні для подальшого розвитку української освіти. Курс безкоштовний, по закінчекнню є можливість отримати сертифікат (30 годин підвищення кваліфікації). Програма курсу.
Онлайн-курс "Освіта для всіх: різноманітність, інклюзія та фізичний розвиток" доповнює цикл курсів «Нова фізична культура» і має на меті всебічно допомогти адміністрації шкіл, команді психолого-педагогічного супроводу, вчителям фізичної культури та батькам опанувати необхідний інструментарій, який допоможе створити комфортне освітнє середовище для кожної дитини. Курс розробилено досвідченими експертами й провідними фахівцями спортивних асоціацій, а також педагогами-практиками. Після успішного проходження курсу є можливість отримати сертифікат про підвищення кваліфікації. Навчання та сертифікат безкоштовні. Обсяг - 30 годин. Програма курсу. (Старт курсу - квітень 2022 року).
Онлайн-курс на платформі дистанційного навчання "На урок" "Ефективна взаємодія вчителя та учнів з ООП ". Курс допоможе педагогам визначити основні труднощі дітей з ООП у школі та знайти шляхи формування комфортного середовища для їх перебування в стінах закладу освіти. Курс безкоштовний, можливість проходження підсумкового тесту та отримання сертифікату платні. Обсяг - 30 годин. Програма курсу.
Онлайн-курс на платформі дистанційного навчання "На урок" "Інклюзивна освіта: коротко про найважливіше". Курс орієнтований на педагогів, які прагнуть удосконалення фахової майстерності у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами. Курс безкоштовний, можливість проходження підсумкового тесту та отримання сертифікату платні. Обсяг - 20 годин. Програма курсу.
Онлайн-курс на платформі дистанційного навчання "На урок" "Сучасні технології інклюзивного навчання". Курс орієнтований на педагогів, які прагнуть ефективно організовувати навчальну, виховну, корекційно-розвивальну роботу з дітьми із особливими освітніми потребами та створювати комфортне середовище для взаємодії всіх учасників освітнього процесу. Курс безкоштовний, можливість проходження підсумкового тесту та отримання сертифікату платні. Обсяг - 20 годин. Програма курсу.
Онлайн-курс на платформі дистанційного навчання "Всеосвіта" "Комунікативна компетенція дітей у дошкільний період: передумови та закономірності формування. Діти з особливими потребами у соціальному середовищі: комунікативний аспект". Курс орієнтований на вихователів ЗДО, логопедів, вчителів початкової школи, асистентів вчителів/вихователів, студентів, що здобувають педагогічну освіту, батьків. Навчання на курсі платне. Обсяг - 30 годин. Програму можна завантажити зі сторінки курсу.
Онлайн-курс на платформі дистанційного навчання "Всеосвіта" "Сучасні технології психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами в освітньому просторі". Навчальний курс розроблений для вчителів, психологів спеціальних та інклюзивних закладів освіти, адміністрації закладів освіти, асистентів педагога/дитини, корекційних педагогів, практичних психологів, вчителів-дефектологів, логопедів, працівників інклюзивно-ресурсних центрів, студентів профільних вузів та батьків. Навчання на курсі платне. Обсяг - 30 годин. Програму можна завантажити зі сторінки курсу.
Онлайн-курс на платформі дистанційного навчання "Всеосвіта" "Організація діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти". Навчальний курс розроблений для керівників закладів дошкільної освіти, вихователів, асистентів вихователя, психологів, фахівців інклюзивно-ресурсних центрів, студентів профільних вузів та батьків. Навчання на курсі платне. Обсяг - 30 годин. Програму можна завантажити зі сторінки курсу.
Онлайн-курс на платформі дистанційного навчання "Всеосвіта" "Дидактичні прийоми в роботі з дітьми з порушеннями інтелектуального розвитку в початковій школі". Навчальний курс розроблений для вчителів, психологів спеціальних та інклюзивних закладів освіти, адміністрації закладів освіти, асистентів педагога/дитини, корекційних педагогів, практичних психологів, вчителів-дефектологів, логопедів, працівників інклюзивно-ресурсних центрів, студентів профільних вузів та батьків, вихователів закладів соціального захисту дітей (педагогічні працівники дитячих будинків-інтернатів). Навчання на курсі платне. Обсяг - 30 годин. Програму можна завантажити зі сторінки курсу.
Онлайн-курс на платформі дистанційного навчання "Всеосвіта" "Організація навчання дітей з порушеннями когнітивного розвитку". Навчальний курс розроблений для вчителів, психологів спеціальних та інклюзивних закладів освіти, адміністрації закладів освіти, асистентів педагога/дитини, корекційних педагогів, практичних психологів, вчителів-дефектологів, логопедів, працівників інклюзивно-ресурсних центрів, студентів профільних вузів та батьків, вихователів закладів соціального захисту дітей (педагогічні працівники дитячих будинків-інтернатів). Навчання на курсі платне. Обсяг - 30 годин. Програму можна завантажити зі сторінки курсу.
Онлайн-курс на платформі дистанційного навчання "Всеосвіта" "Корекційно-розвивальна та логопедична робота як складова інклюзивного навчання дітей з затримкою психічного розвитку". Навчальний курс розроблений для корекційних педагогів, практичних психологів, соціальних педагогів, вчителів-дефектологів, логопедів, вихователів закладів соціального захисту дітей (педагогічні працівники дитячих будинків-інтернатів). Навчання на курсі платне. Обсяг - 30 годин. Програму можна завантажити зі сторінки курсу.
Онлайн-курс на платформі дистанційного навчання "Всеосвіта" "Практичні підходи в проведенні корекційно-розвиткової роботи з дітьми, які мають порушення інтелектуального розвитку". Навчальний курс розроблений для корекційних педагогів, практичних психологів, соціальних педагогів, вчителів-дефектологів, логопедів, вихователів закладів соціального захисту дітей (педагогічні працівники дитячих будинків-інтернатів). Навчання на курсі платне. Обсяг - 30 годин. Програму можна завантажити зі сторінки курсу.
Онлайн-курс на платформі дистанційного навчання "Всеосвіта" "Бар'єри в навчанні у дітей з когнітивними порушеннями: особливості розвитку дітей із ЗПР, РАС, СДУГ". Навчальний курс розроблений для вчителів/викладачів, психологів спеціальних та інклюзивних закладів освіти, адміністрації закладів освіти, асистентів педагога/дитини, корекційних педагогів, практичних психологів, вчителів-дефектологів, логопедів, працівників інклюзивно-ресурсних центрів, студентів профільних вузів та батьків, закладів соціального захисту дітей (педагогічні працівники дитячих будинків-інтернатів). Обсяг - 30 годин. Програму можна завантажити зі сторінки курсу.
Онлайн-курс на платформі дистанційного навчання "Всеосвіта" "Технології ефективного запам’ятовування і розвитку високої концентрації уваги в освітньому просторі ". Курс буде корисним для педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти, закладів позашкільної освіти та спеціальних закладів освіти, керівників та заступників керівників закладів освіти. Обсяг - 30 годин. Програму можна завантажити зі сторінки курсу.
Онлайн-курс на платформі дистанційного навчання "Всеосвіта" "Корекційні та методичні прийоми роботи з дітьми з когнітивними порушеннями у початковій школі". Навчальний курс розроблений для вчителів/викладачів, психологів спеціальних та інклюзивних закладів освіти, адміністрації закладів освіти, асистентів педагога/дитини, корекційних педагогів, практичних психологів, вчителів-дефектологів, логопедів, працівників інклюзивно-ресурсних центрів, студентів профільних вузів та батьків, закладів соціального захисту дітей (педагогічні працівники дитячих будинків-інтернатів). Обсяг - 30 годин. Програму можна завантажити зі сторінки курсу.
Онлайн-курс на платформі дистанційного навчання "Всеосвіта" "Індивідуальна освітня траєкторія дитини з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання". Навчальний курс розроблений для вчителів/викладачів, психологів спеціальних та інклюзивних закладів освіти, адміністрації закладів освіти, асистентів педагога/дитини, корекційних педагогів, практичних психологів, вчителів-дефектологів, логопедів, працівників інклюзивно-ресурсних центрів, студентів профільних вузів та батьків, закладів соціального захисту дітей (педагогічні працівники дитячих будинків-інтернатів). Обсяг - 30 годин. Програму можна завантажити зі сторінки курсу.
Онлайн-курс на платформі дистанційного навчання "Всеосвіта" "Правове врегулювання освіти осіб з особливими освітніми потребами". Курс орієнтований на педагогічних та адміністративних працівників закладів освіти, психологів, соціальних педагогів, батьків осіб з особливими освітніми потребами. Розкрито основні положення щодо статусу особи з особливими освітніми потребами та правового регулювання освіти осіб з особливими освітніми потребами. Навчання на курсі платне. Обсяг - 30 годин. Програму можна завантажити зі сторінки курсу.
Онлайн-курс на платформі дистанційного навчання "Всеосвіта" "Особливі діти в закладі освіти: характеристика нозологій, педагогічні підходи". В навчальному курсі розглянуто особливості дітей, які мають порушення психофізичного та інтелектуального розвитку, потребують додаткових ресурсів, забезпечення спеціально організованої педагогічної підтримки для розвитку власного потенціалу. Педагогічні працівники закладів освіти (дошкільної, загальної середньої, позашкільної, професійно-технічної) повинні сьогодні розуміти особливості дітей з особливими освітніми потребами (ООП) і враховувати ці знання в педагогічній практиці. Навчання на курсі платне. Обсяг - 30 годин. Програму можна завантажити зі сторінки курсу.
Онлайн-курс на платформі дистанційного навчання "Всеосвіта" "Корекційна спрямованість використання наочності у процесі навчання учнів з особливими освітніми потребами в середовищі НУШ ". Освіта, що розуміється як важливий інструмент цілісного розвитку особистості та громади, є відображенням багатьох сучасних проблем та проблем соціальних. Якщо це трактується як основне право людини, це стає цінністю, яка дозволяє досягти високої якості життя. З точки зору соціальних контрастів, що також видно в якості освітніх послуг, особливо важливим і водночас складним завданням є забезпечення рівного доступу до освіти та участь у громадах, які потребують окремі школи дидактичні та організаційні умови, що відчувають нерівність через економічну, соціальну, культурну різницю умов життя або конкретні потреби, прагнення, мрії та сподівання на розвиток. Навчання на курсі платне. Обсяг - 30 годин. Програму можна завантажити зі сторінки курсу.
Онлайн-курс на платформі дистанційного навчання "Всеосвіта" "Методологічні основи організації психолого-педагогічного супроводу освітнього процесу дитини із особливими освітніми потребами ". Із введенням повсюдно інклюзивної форми навчання та інклюзії, як форми сучасного існування суспільства у нашій країні, в закладах дошкільної та загальної освіти значно збільшилася кількість дітей із особливими освітніми потребами. Такі діти потребують певних, унікальних, створених саме для них «підлаштувань»: адаптацій чи модифікацій навчальних програм, зміненого під їхні потреби соціально-побутового та навчального середовища, відповідного до їхнього розуміння ставлення з боку оточення тощо. Освітяни, які утворюють команди психолого-педагогічного супроводу для дітей із особливими освітніми потребами наразі не завжди можуть визначити, які саме має особливі освітні потреби кожна конкретна дитина, та за яких умов її навчання буде успішним. Цей курс покликаний на допомогу педагогам, психологам, логопедам закладів дошкільної та загальної освіти аби надати широкому колу освітян унікальну інформацію щодо особливостей розвитку та сприйняття інформації за допомогою сильних сторін кожної дитини із особливими освітніми потребами. Навчання на курсі платне. Обсяг - 30 годин. Програму можна завантажити зі сторінки курсу.
Онлайн-курс на платформі дистанційного навчання "Всеосвіта" "Організація інклюзивного середовища в закладі освіти ". Сьогодні інклюзивне навчання входить практично в кожен заклад освіти України. Актуальною потребою стає пошук способів успішного втілення інклюзивного процесу в життя не лише закладів освіти, але й суспільства в цілому. Не всі українці готові сприймати необхідність навчання дітей з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої освіти. Це пов’язано з низьким рівнем поінформованості про дане явище. Більшість педагогів також бояться приймати участь в інклюзивному процесі. Інформування, спеціальна освіта педагогів виступає на перше місце. Курс покликаний надати необхідну інформацію педагогічним працівникам щодо ефеуктивної організації інклюзивного освітнього середовища в освітньому закладі. Навчання на курсі платне. Обсяг - 30 годин. Програму можна завантажити зі сторінки курсу.
Онлайн-курс на платформі дистанційного навчання ТОВ "МЦФЕР Україна" "Психолого-педагогічний супровід дошкільників з невротичними розладами". Курс створено для педагогічних працівиків ЗДО. Складається з 7-ми тем (28 уроків). Курс платний, по завершенню надається сертифікат обсягом 30 годин (1 кредит ЄКТС). Програма розміщена на сторінці курсу.
Онлайн-курс на платформі Відкритого міжнародного університету розвитку людини "Україна" "Інклюзія і дистанційне навчання". Створений, щоб допомогти педагогічним працівникам закладів загальної сереюньої освіти ефективно побудувати взаємодію з учнями з особливими освітніми потребами в умовах дистанційного навчання . Курс та навчальні матеріали до нього безкоштовні. Сертифікат платний. Програма курсу.
Онлайн-курс на дистанційній платформі "Освітній хаб міста Києва" "Мова жестів". Базовий відеокурс, з якого можна дізнатися про найчастіші міфи навколо поняття гулхоти, як розвивалася жестова мова, ознайомитися із основними принципами складання жестового алфавіту, навчитися основним словам та жестам, отримати поради щодо того, як розпочати діалог із людиною з особливостями слуху. Курс безкоштовний, по закінченню є можливість отримати сертифікат.
Онлайн-курс на дистанційній платформі "ВУМ" "Відчуй: жестова мова для всіх" складається з 33 занять. Матеріал курсу дає пояснення, як активна громадська позиція впливатиме на покращення якості життя людей з порушеннями слуху та соціуму в цілому. Учасники курсу дізнаються, що таке глухота та який відбиток вона накладає на особистість; зрозуміють рівень соціальної обмеженості людей з порушеннями слуху; ознайомляться із поняттям інклюзивного суспільства, принципом рівності; жестовою мовою як єдиним способом комунікації; опанують на початковому рівні мову жестів (лексика привітання, родинно-сімейної групи, природа, календар та час, їжа та напої, одяг і т.д.). По закінченню є можливість отримати сертифікат (0,25 кредитів ЄКТС (7,5 годин)). Доступ до курсу та сертифікат безкоштовні.
Онлайн-курс на дистанційній платформі "ВУМ" "Формування соціальної поведінки людей з інвалідністю в критичних ситуаціях". Створений у рамках реалізації проєкту ГО "Паросток" "Інформаційна підтримка людей з інвалідністю в період пандемії COVID-19 та інших соціальних викликів в Україні" за фінансової підтримки фінського Фонду Abilis, складається з 17 занять. Курс покликаний поліпшити якість життя осіб з інвалідністю, які проживають в Україні, шляхом створення можливості інклюзивної онлайн освіти з сурдоперекладом і соціально-психологічною підтримкою. Курс безкоштовний, по закінченню є можливість отримати сертифікат (безкоштовно).
Онлайн-курс (освітній серіал) на платформі "Цифрова освіта.Дія" "Цифрові технології для людей з інвалідністю". Це комплексний серіал з практичними порадами, як цифрові технології можуть спростити та полегшити щоденне життя людям із різними типами інвалідності. Серіал реалізовано Міністерством цифрової трансформації разом із ГО Паросток у межах конкурсу IT-ініціатив #HackCorona in Ukraine, що проводився Міністерством цифрової трансформації та програмою EGAP, що виконується Фондом Східна Європа та фінансується Швейцарією. Курс безкоштовний, проходження тестування та можливістьотимати сертифіат- безкоштовні.
Онлайн-курс (освітній серіал) на платформі "Цифрова освіта.Дія" "Безбар'єрна грамотність". Курс Міністерства цифрової трансформації України створено в межах ініціативи першої леді Олени Зеленської в партнерстві з радницею-уповноваженою Президента України з питань безбар'єрності, ГО «Безбар’єрність», представниками громадянського суспільства та експертами за підтримки проєкту ПРООН «Права людини для України», що фінансується Міністерством закордонних справ Данії. Курс безкоштовний, проходження тестування та можливістьотимати сертифіат- безкоштовні.
Онлайн-курс "Від соціальної до освітньої інклюзії" створено за підтримки компанії Vema Kids та Інституту післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка. Розроблено відповідно до актуальних вимог освітян та психологів. Під час курсу буде висвітлено та проаналізовано ряд інклюзивних технологій, сучасні методи включення, сценарії та практичні вправи для організації інклюзивних занять. Мета курсу – ознайомитись з технологіями та інструментарієм психолого-педагогічного супроводу дитини в умовах інклюзивного середовища. Курс буде цікавий психологам, вчителям початкових класів, корекційним педагогам, дефектологам. Курс БЕЗКОШТОВНИЙ. Після проходження курсу учасники отримують сертифікат державного зразку. Курс розраховано на 1 кредит ECTS (30 годин).
"Вплив травми та як вона шкодить поведінці й навчанню: що потрібно знати вчителю" – це безкоштовнгий інтерактивний онлайн-курс, розроблений командою проєкту «Дій для дітей України» (UCAP) спільно з Національним центром готовності до катастроф при Школі клімату Колумбійського університету. У курсі використовується підхід «травма-інформоване навчання». Концепція «травма-інформоване навчання» передбачає використання інформації та інструментарію для задоволення потреб дітей, які пережили травми і чия поведінка часто перешкоджає становленню позитивного клімату в класі та/або навчанню самих учнів. Курс зосереджено на тому, як вчителі та інші освітяни можуть розробити практики та провести травма-інформовані заходи у класах, щоб допомогти підтримати та зцілити учнів, які пережили травматичні події, особливо ті, що пов’язані з війною та переміщенням. Учасникам курсу представлено слайд-презентацію з відповідним вмістом, доповненим перевірками вивченого та інтерактивними вправами, а також список корисних ресурсів на слайді «Педагогічна література». Курс складається з чотирьох самостійних модулів:
Модуль 1: Травма. Вступ
Модуль 2: Симптоми травми, та як вона впливає на поведінку і навчання
Модуль 3: Як освітяни можуть підтримати дітей, які пережили травму
Модуль 4: Що можна зробити в класі та школі для впровадження стратегій і практик, враховуючи отримані учнями травми
Після проходження курсу видається Сертифікат (2 години).